Am asteptat ca visul sa devina realitate

Se intampla asa :

1. eu – topograf

2. masuram fel de fel de proprietati

3. voiam o casuta a mea – pe pamant, cu gradina si macar vreo trei-patru pomi fructiferi

4. ma intrebam : „Doamne, cat pamant voi mai masura pana il voi avea pe AL MEU ?!”

5. din 25 iunie 2013 am devenit proprietara Casutei Albastre

6. ce am facut de atunci? Am plantat 23 de pomi fructiferi- in toamna, o multime de trandafiri si bulboase de primavara-toamna, un bradut argintiu si urmeaza sa il plantez si pe cel ce ne-a tinut de urat iarna asta de Craciun, am reconditionat un corp de casa – cel care va deveni Casuta pentru oaspeti dragi, am demolat, am curatat, m-am imprietenit cu fosta proprietara care acum vine la Casuta Albastra ca oaspete drag oricand isi doreste si sta cat pofteste…

iar azi… am facut un solar si am pus in el 6 minisere cu rosii, castraveti, ardei, verdeturi, salata, varza, spanac.

Am invatat despre permacultura, gradinaritul bio, calendarul fenologic si unelte mai putin sau mai mult cunoscute de gradinari, am iernat 6 zile si am tremurat in mijlocul gradinii in cea de-a saptea , ca intr-un templu uitat in nameti , ploaie sau ger crancen, insotita de Fox si Leo – cei doi catelusi preluati odata cu proprietatea – care ma iubesc nesfarsit de vreme ce nu si-au luat lumea in cap si se bucura ca niste copii cand ma vad si sar si ma apuca delicat de pantaloni, de maini, de poalele hanoracului si ma insotesc pas cu pas in orice directie mi-as purta pasii.

Am facut muuuulte si am trait cu uimire si simplitate bucuria de a pune piciorul pe pamantul meu . Iubesc fiecare coltisor din curtea mea.

V-am spus ca astept sa se intoarca randunelele ?

Au fost doua, au plecat cinci ! Oare cate se vor reintoarce acasa ?

Maine am zi obositoare caci am in plan sa stropesc cu zeama Bordeleza si sulfo-calcica de la poarta ( unde am o bolta de vita de vie Afuzali , toata via de vreo 1000 mp – si prin vie – proaspata livada de 23 de puiuti fructiferi care au iesit din iarna cu bine ( ce-i drept au beneficiat de stropirea in negru ( adica facuta iarna, cu Bordeleza de 3% concentratie sa ajute la lemnificare ) si o hainuta calduroasa pe vreme de iarna – niste folii speciale cu factor de protectie la UV cumparate la metrul liniar de la Dedeman – locul unde am devenit obsedata sa vad ce noutati au mai pregatit ).

Gata, la somn cu mine caci dis de dimineata il iau pe Bogdan ( fiul unui coleg de meserie ce a devenit mana mea dreapta cand nu ma mai descurc ! ) si fugim la Casuta sa incepem a fierbe potiunea magica de zeama sulfo-calcica.

O sa pun totusi si retetele calculate pentru 10 litri – atat pentru bordeleza cat si pentru sulfo-calcica – fiindca unii dintre voi au poate o gradinuta mai mititica si totusi…au si acolo nevoie de stropiri plantutele.Deci ma bag in pat dupa ce pun retetele, clar.

Zeama sulfo-calcica si zeama Bordeleza sunt substante acceptate in gradinaritul bio – deci , va spun doar atat – imbaierea de iarna, primavara , vara si toamna sunt un fel de baita obligatorie pentru copilasii vostri !

  • Zeama Bordeleza in concentratie de 1% – numai pentru stropiri de primavara ( la cele de vara – dupa caderea petalelor de flori si toamna – cand sunt fructele parguite dar nu coapte – folosim 0,5 % concentratie, iar pentru iarna 3% concentratie ) – pentru siguranta verificati ph-ul – eu am niste hartiute de turnesol si o scala speciala – pentru un pliculet cu vreo 50 de markeri am dat 8 lei – de pe mercador – dar cred ca mai gasiti si prin alte parti – ATENTIE SA FIE UN PH NEUTRU  SAU SLAB ALCALINA- deci cam 7,5  – 8 – markerii sunt in cod de culoare si ar fi bine daca sunteti discromati sa va luati un ph-metru

Cand se aplica ?- cat sunt mititei mugurasii

Cu ce se aplica ?- cu o pompa de stropit – mare, mica, mijlocie, poate fi si o butelcuta bine curatata de la sprayul de geamuri

Cum se aplica ?: se imbaiaza pe toate partile fiecare planta ( vita de vie, pomii fructiferi, trandafirii)

Beneficii – gasiti pe net atatea detalii incat ar trebui sa dau doar copy-paste dar…va las sa va bucurati de mai multe surse de informare

ingrediente : 100 g piatra vanata ; 200 g var pasta ( stins) sau 50 g var nestins numit si hidratabil, 15-20 ml aracet , 10 litri apa de ploaie…ar fi ideal – dar merge si apa decantata

Cum preparam zeama Bordeleza?

A) metoda pentru var stins ( pasta) – amestecam varul cu pulberea de piatra vanata – deci o pisam bine, bine inainte , o punem in apa si cu un bat…cerculete, cerculete…apoi punem si aracetul ( care va fixa solutia sa tina pana la prima ploaie si chiar si dupa daca e o ploaie usurica ) si iar cu batul cerculete, cerculete.

B) metoda pentru var hidratabil – o sa las denumirea asta ca asa am vazut pe toti sacii scris – impartim apa in doua – in jumatate punem pulberea de var – sa se stinga in legea ei dar ajutata un picut de bat si cerculete…, in jumatatea cealalta punem piatra vanata bine pisata si iar cerculete cu batul prin ea, unim apele vrajite si punem repejor si aracetul si ii mai tragem un descantec cu betisorul fermecat si …

Ca e varianta A) sau B) – le trecem prin sita si abia apoi trecem la treaba ! Spor va doresc si plantute frumoase.

Doua atentionari as avea !

1. Folositi potiunea magica preparata – in aceeasi zi – cel tarziu a doua zi dimineata ca altfel se duce pe pustii efectul ei cat de magica o fi!

2. Nu faceti exces de zel cu imbaierea copilasilor plantute ! Vecinul de jos- pamantul – ca si vecinul de la bloc, uraste sa fie inundat . Ca sa nu mai spun ca dezechilibrati ph-ul si unele plantute au radacini taaare sensibile.

  • Zeama sulfo-calcica cea dificila de obtinut, cu miros cih- de oua clocite, dar atata de tamaduitoare si cu efect preventiv de imbolnavire pentru plantutele noastre dragi.

Aici va dau reteta tot pt 10 litri dar se obtine o solutie concentrata care ulterior se utilizeaza in functie de concentratia folosita .Pentru 1 litru – impartiti la 10 .

Reteta este deci un concentrat si la final vorbim si despre cum o diluam.

Ce sa avem in vedere ? Ca e o solutie cu ph neutru – slab alcalina la final ca si bordeleza , deci verificati ph-ul – eu am niste hartiute de turnesol si o scala speciala – pentru un pliculet cu vreo 50 de markeri am dat 8 lei – de pe mercador – dar cred ca mai gasiti si prin alte parti – ATENTIE SA FIE UN PH NEUTRU  SAU SLAB ALCALINA- deci cam 7,5  – 8 – markerii sunt in cod de culoare si ar fi bine daca sunteti discromati sa va luati un ph-metru.

Cand e prea acid ph-ul …adaugam var- cate un picut si amestecam bine si verificam iar. Daca aveti cantar si nu puneti la ochi, e ok.

Cand se aplica ?- cat sunt mititei mugurasii

Cu ce se aplica ?- cu o pompa de stropit – mare, mica, mijlocie, poate fi si o butelcuta bine curatata de la sprayul de geamuri

Cum se aplica ?: se imbaiaza pe toate partile fiecare planta ( vita de vie, pomii fructiferi, trandafirii)

Beneficii – POATE FI APLICATA CONCOMITENT CU BORDELEZA si scapati de corvoada a 8 stropiri dandu-le separat . Solutiile sunt compatibile . Si…gasiti pe net atatea detalii incat ar trebui sa dau doar copy-paste dar…va las sa va bucurati si in acest caz de mai multe surse de informare

Ingrediente : 2,8 kg – sulf macinat ; 1,5 kg- var hidratabil ; 10 litri apa

Mai aveti nevoie de : o oala smaltuita sau de inox de 15 litri, un bat lung sau o lingura lunga de lemn, un aragaz in spatiu foarte bine ventilat, bunavointa, rabdare si sa suportati mirosul de oua clocite – daca nu stiti cum e mirosul ala…nici nu o sa-l uitati prea curand.

Cum se prepara?

1. punem in vas sulful , varul si vreo 2-3 litri de apa fierbinete , amestecam cu  batul pana se dizolva, adaugam restul de apa de 7-8 litri- tot fierbinte  si ATENTIE SA PUNETI UN SEMN PE OALA PANA UNDE E LINIA DE SOLUTIE.  Punem oala pe foc si 45 de minute ce credeti ca facem ? Betisoruuuul….cerculeteeeee si din vreme in vreme completam cu apa pana la semn. Gata ! Mai aveti nasul pe mutra?!

Daca nu ati fugit de langa oala si nu ati abandonat ca niste firi simandicoase si cu sensibilitate de amiros, o sa va bucurati ca vrajile din oala fac zeama de la galben pana la rosu , trecand usor prin toate nuantele intermediare, inclusiv portocaliu. SI PUTE GROAZNIC !!!!

Cum o diluam si cand ?

Stopiri de iarna – 1litru solutie la 5 litri apa

Stropiri de primavara – 1litru solutie la 10 litri apa

Stropiri de vara-toamna – 1 litru solutie la 15 litri apa

Ca sa obtineti doar un litru de solutie concentrata…ar trebui sa calculati reteta impartind ingredientele ( cantitatile, evident) la 10 .

Pai …spor. Am vrut sa trag pe dreapta si sa parchez mai devreme dar nu m-a lasat inima sa nu pun retetele ca acusica se umfla mugurii in pene cand dau de soare si caldura dupa ploile astea si …daca au pocnit …gata, am ratat  baita de primavara.

  • Aoleu ! Mi-am amintit sa pun si reteta de Ulei Alb Organic – asta se da numai la nevoie – e pesticid natural impotriva paduchilor, afidelor, gandacilor, capuselor si omizilor.

NU e compatibil cu nici o zeama – se da singur .

Va dau reteta cea mai simpla si nici nu e concentrata.

Se face, se pufaie bine planta inclusiv pe dosul frunzelor si gata.

Ingrediente : o jumatate de cana de ulei vegetal – de floare ca doar nu o sa puneti ulei de masline extravirgin! , o cana de apa, o lingura de sapun de casa dat prin razatoare-adica fulgi.

Punem ingredientele intr-un borcan mai marisor, infiletam bine capacul si incepem sa-l agitam pana se face o solutie aaaaaalbaaaa ca laptele. Turnam iute in pufaitoare si trecem la actiune.

O noapte linistita sa aveti si o sa incerc sa fac poze maine- numai ca am de facut cam 3 transe de 100 litri…deci munca frate, munca . Abia astept. Mi-a sarit somnul de emotie ! Pe bune .

Despre mirelabogatu

Persoana fizica autorizata in domeniul topografie-cadastru, imi desfasor activitatea in cadrul biroului individual , cu precadere in zona Judetului Galati si imprejurimi. Expert tehnic judiciar in domeniul topografie, cadastru, geodezie. In timpul liber - gradinar fericit . Imi plac lucrurile home made, micile inventii ce te ajuta prin gospodarie, ma fascineaza oamenii care se bucura de fiecare zi traita , au hobby-uri si pun suflet cand isi exercita meseria pentru ca si eu imi iubesc meseria nespus. Dar...cand am timp liber sunt gradinar si printre plantute sunt precum ingerasii printre norisori! Adica sunt toata un zambet si ma bucur din crestet pana in calcaie.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

